neděle 25. listopadu 2012

Samuel//ROBUST//pondělí - pátek

Nejdříve bych se také rád všem omluvil za opožděný příspěvek. I když toto zpoždění vzniklo souhrou více faktorů, tak samozřejmě největší roli sehrála moje vrozená vlastnost nechávat vše na poslední chvíli...

Teď už ale konkrétně k mému týdnu v realitě, který jsem strávil v ateliéru ROBUST a byl to týden víc než zajímavý. Tak jednotlivě po dnech:

PONDĚLÍ

Do ateliéru jsem měl dorazit na 10 hodinu, ale jelikož se v Praze moc nevyznám, radši vyrážím už kolem 9. Čas navíc pak plně využívám při hledání ulice Malátovy, na které se ateliér nachází. Orientace v téhle části Prahy, kde se jednotlivé domy striktně drží pravoúhlého rastru a všechny postranní ulice tak vypadají prakticky stejně, není úplně jednoduchá... Po menším bloudění se ale přeci jen zdárně dostávám k cíli - k domovnímu vratům s nápisem ROBUST a PROJEKTIL (ROBUST totiž sdílí prostory s ateliérem PROJEKTIL). Zvoním na zvonek a vzápětí už mě vítá Ondřej v nové přístavbě ve vnitrobloku okolních domů. Následuje krátká prohlídka obou ateliéru a poté už mě Ondřej seznamuje s projektem, se kterým bych jim měl pomáhat. Jedná se o rodinný dům ve svažitém pozemku ve vesnici Senohraby, asi půl hodiny cesty z Prahy směrem na Brno. Mým prvním úkolem bylo prostudovat poměrně obsáhlou složku, která krom všemožných průzkumů obsahovala také vypracovaný projekt rodinného domu z roku 2008, se kterým však klient nebyl spokojený a proto jej zadal Ondřejovi s Robertem. Asi okolo půl jedné vyrážíme na společný oběd do restaurace v protější ulici a hnedka po obědě už vyjíždíme směr Senohraby, abychom zažili pozemek na vlastní kůži. Po menších peripetiích s klíči se nám konečně daří odemknout branku a dostáváme se na pozemek - super místo s výhledem do údolí, převýšení svahu asi 13 metrů a celý pozemek je lemovaný vzrostlými stromy... Jediným problémem je příjezdová cesta, která je řešena přes pozemek souseda, což není úplně ideální. Ještě před odjezdem se stavujeme obhlídnout rodinný dům od SPORADICALU...
Tak to by byl zhruba první den... Trochu jsem se rozepsal, takže ty další už se pokusím vzít trochu stručněji...

ÚTERÝ

Opět přicházím do ateliéru na 10 hodinu. Zhruba za půl hodiny už jsem ale zase na odchodu - jdu se s Robertem podívat na jednání ohledně připravované výstavy České a slovenské náměstí do budovy burzy od Karla Pragera. Opět se mi potvrzuje, jak moc je architektura o komunikaci...  Ondřej s Robertem a Luckou se jedou podívat na jeden z rozpracovaných projektů - zámek v Dlouhé Lhotě. Já jdu na oběd do nedaleké restaurace a potom začínám v cadu pracovat na situaci. Okolo páté přichází messenger vyzvednout vzorky kachlí, ty mu předávám a dále pokračuji v boji s autocadem... Zhruba v šest se všichni vrací z Dlouhé Lhoty a po sedmé už jsme všichni na odchodu domů.

STŘEDA

Ráno dodělávám situaci a výkres pozemku v cadu, Ondřej má jednání s paní, pro kterou rekonstruují jeden byt v Praze - probírají připravené varianty a Ondřej se ji snaží přesvědčit, že jí navrhované dodatečné změny jednotlivých variant jsou spíše než řešením slepou uličkou. Což se mu daří a nakonec vybírají finální variantu... Oběd je naplánovaný do vietnamské restaurace, která je ale bohužel plná, takže jsme nuceni vyzkoušet novou restauraci v přilehlé ulici. Odpoledne dávám dohromady požadavky klienta na jednotlivé místnosti v rodinném domě v Senohrabech a na večer přichází grafik, který spolupracuje s Robertem a Ondřejem...

ČTVRTEK

Přicházím klasicky na desátou hodinu a s Ondřejem se domlouváme na tom, že by bylo dobré vyrobit model terénu. Začínám tedy pracovat na tvorbě vrstevnic, za kterých bych pak mohl terén vymodelovat ve 3D a připravit podklady pro papírový model. Na oběd jdeme do vietnamské restaurace, dneska je tady volno a tak si můžeme v klidu vychutnat vietnamskou kuchyni. Po obědě se dále věnuji vrstevnicím a odcházím okolo  sedmé...

PÁTEK

Poslední den týdne. Dopoledne pokračuji v modelování terénu. Na oběd jdeme do restaurace, jež je zároveň galerií a údajně se tady schází všichni architekti z blízkého i dalekého okolí, což se vzápětí potvrzuje. Bavíme se hlavně o Liberci, o tom co všechno se tam změnilo od dob, kdy tam studovali Robert s Ondřejem... Po obědě dodělávám práci z rána, Robert odjíždí už okolo čtvrté, protože jede domů do Krnova, my zůstáváme asi do 7...

Celá akce TÝDEN V REALITĚ byla pro mě cennou zkušeností, za kterou bych chtěl Jitce i Robertovi s Ondřejem poděkovat. Poznal jsem, jak funguje architektura v praxi a jednoznačně jsem si potvrdil, jak důležitá je v tomhle oboru komunikace...